Meglere

Partnerne på Haugen!

Partnerne på Haugen!

I denne artikkelserien blir vi kjent med fire partnere hos Nordvik & Partners St. Hanshaugen. Ikke bare skal du lære deres beste råd, men også få en liten bit historie fra dette sagnomsuste området hvor så mange ønsker å bosette seg – og ikke minst, hva kan vi vente oss av eiendombransjen i fremtiden? Vi går herved løs på del 3 av «4 partnere, 4 intervjuer, 4 tips for boligåret 2016!»

Navnet St Hanshaugen ble tatt i bruk på begynnelsen av 1800-tallet, dette på bakrunn av de store St. Hans feiringene som ble avholdt her. På den tiden var «bålfesten på haugen» en beryktet affære, og vi kan lese Banksjef og bystyremedlem Fritz Heinrich Frølich beskrivelse:

«Hver Sankthansaften huset Haugen nemlig ligefrem historiske aftner. Til denne «helg» blev der dagene forud slebt sammen kvist, gamle baade og tjæretønder til Sankthansbaalet som dannet indledningen til en skrækindjagende orgie natten gjennem. Det vilde leven kunde høres langvejs fra. Drik og svir med blodige pander hørte til.»

«Det kunde gjelde livet at gaa did op den nat.»

Han foreslo for bystyret at de skulle omregulere St. Hanshaugen til en park hvor byens arbeidere skulle få abledning til å tilbringe noen stille timer i naturen. Og i dag er det nettop slik den benyttes – til rekreasjon og glede for alle og enhver.

André Pedersen er 35 år fra Notodden i Telemark og har nå blitt partner i Nordvik & Partners St. Hanshaugen. Han har jobbet med salg helt siden 1998, og kvalifisert seg til årets hovedkonkurranse 7 av 10 år. Etter videregående skole, startet han på eiendomsmeglerstudiene i 2002, og har vært i bransjen siden 2005. Han har jobbet i flere toneangivende meglerhus og da han ble fagansvarlig for en konkurrent på St. Hanshaugen i 2010, følte han det som en stor tillitserklæring. Hans iver etter å vinne salgskonkurranser tar han med seg inn i Nordvik & Partners, der han også blir fagansvarlig fra 1. April. Dette er hva han tenker om fremtiden!

Hvorfor valgte du å bli en del av Nordvik & Partners St. Hanshaugen?

– Jeg har jobbet som eiendomsmegler i nærområdet siden 2006 og kjenner St. Hanshaugen godt. Kontoret er i voldsom vekst og har den råeste markedsføringen av boliger i området. De doblet markedsandelen sin i 2015, der de signerte nesten 500 salgsoppdrag. I tillegg er det viktig med hyggelige kollegaer som alltid er i godt humør og lager god stemning på kontoret.

«Her har jeg truffet spikeren på hodet!»

Hva mener du er den største innovasjonen innen eiendomsmegling etter år 2000?

– Omdømmet til bransjen! Etter at kravet om utdanning og endringene vedrørende markedsføring av boliger ble innført, resulterte det i et stort løft i både anseelse og tillit fra kundene. Vi lever av et publikum som bruker oss til å avhende deres største aktiva. Det setter naturligvis høye krav til god meglerskikk.

Hva tenker du rundt modernisering av megleryrket og inntoget av nettbaserte tjenester?

– Vi er klare for å bli med på nye endringer som kommer i meglerbransjen, det er vi nødt til fordi de kommer uansett. Ny teknologi vil mest sannsynlig gjøre hverdagen til kjøpere og selgere bedre, enklere og mer effektiv. Det tenker jeg er bra.

«Vi har ikke tenkt å ende opp som Kodak eller Nokia!»

Hva kan boligselgere og boligkjøpere vente seg av Nordvik & Partners St. Hanshaugen i fremtiden?

– Det er en dyktig ung gjeng som vil bli enda flinkere i fremtiden. Alle ser at vi vokser sterkt på St. Hanshaugen og det kommer vi til å fortsette med. Vi skal gi den beste servicen og den beste eiendomshandel-opplevelsen det er mulig å levere!

Ditt beste tips for boligåret 2016!

– Start prosessen av boligsalget i god tid før den skal legges ut for salg. Da er du sikker på at bildene og markedsføringen er 100 % perfekt før visning. Da får du flere på visning og en høyere salgspris.

«Så enkelt kan det faktisk være!»

Skjermbilde 2016-03-06 kl. 10.05.43

More in Meglere