Eiendom

Riktig markedsføring doblet prisen!

Riktig markedsføring doblet prisen!

På Draksten ved Selbusjøen i Selbu lå det en hytte til salgs for 350.000 kroner. Den var forsøkt solgt tidligere uten hell. Her kan du lese hvordan meglerne i Olden & Partners fikk oppnådde en salgspris på 625.000 kroner ved riktig markedsføring.

Hyttemarkedet i Norge har vært sterkt i mange år. Årsaken ligger nok i nordmenns forkjærlighet for natur og vann, men også fordi boligmarkedet har vært sterkt med lave finansieringskostnader.

Hytta på 36 kvm2 ble først forsøkt solgt privat for 350.000 kroner, deretter for 300.000 kroner uten hell. Selger ville gjerne slippe ansvaret videre og søkte derfor etter en eiendomsmegler som kunne ta sats på salgsoppgaven.

Valget falt på Torben Olden og May Helen Arntsen i Olden & Partners. De innså med en gang at skulle de selge denne hytta måtte de spille på de riktige strengene ovenfor et spesifikt publikum. Her var det god utsikt, flotte grøntområder, tilgang til vannet og kort vei til Trondheim.

Boligsalg handler om å vise frem objektet til de som har interesse av det. Tidligere møttes selgere og kjøpere gjennom en annonse i papiravisen, i dag finner annonsen deg basert på hva du er interessert i!

Gjennom en av markedets råeste digitale annonsepakker gikk de målrettet til verks for å finne potensielle kjøpere som hadde vist interesse for slike hytter tidligere. Resultatet var 30 stykker på interesselisten.

Daglig Leder og eiendomsmegler Torben Olden forteller at salgsprosessen fungerte akkurat slik den skal, med riktig markedsføring som til slutt gav både en fornøyd kjøper og en fornøyd selger.

Selger av hytta, Janne Grete Dragsten, har også lovvord å si om salgsprosessen:

– Jeg er veldig fornøyd med jobben Torben og May Helen gjorde med salget av hytta. Jeg følte meg ivaretatt som kunde og ble positivt overrasket over interessen de klarte å skape.

– I tillegg er det jo alltid spennende å se hva slags pris man oppnår, og her har vi absolutt ikke noe å klage over!

 

More in Eiendom