Eiendom

Slik leverte de en rekordmåned!

Slik leverte de en rekordmåned!

P1020959

Inviso er landets største tilbyder av markedsføring av bolig til eiendomsmeglere og boligselgere. Etter 14 år i markedet huser de 120 boligfotografer, 40 regissører, 60 sertifiserte droneoperatører og er etablert med 5 regionledere.  Ved å være fremoverlente og stadig utvide tjeneste- og produktspekteret skal de gi deg som megler de aller beste verktøyene for å oppnå et godt salg. Grunnlaget for rekordresultatet selskapet leverte i mai måned, ble lagt for over to år siden. Her kan du lese hvilke grep Inviso har tatt!

Daglig leder Thomas Wikberg og Salgs- og markedsføringsleder Trine Haagensen stiller til intervju i forbindelse med  at selskapet har levert det beste månedsresultatet i historien. Thomas fremhever hva Inviso var og hva de har blitt.

– Vi har gått fra å være en ren fotoleverandør til å bli en «one stop shop» for eiendomsbransjen. Dette er et resultat av en nøye planlagt strategi. Vi har systematisk kjøpt opp fagmiljøer for å kunne tilby det beste på markedet. Vårt mål er å forenkle og profesjonalisere meglerens hverdag.

– Det skal være lett å bestille tjenester online, samtidig som vårt Kundesenter  håndterer all logistikk og oppfølging ut mot hver eneste kunde. Boligsalg er ferskvare, her er det avgjørende at prosessen og kommunikasjonen er rask og effektiv. Ved å satse på kompetanse, grundig opplæring og utdanning gjennom Invisoskolen, skal vi være en rådgiver gjennom hele salgsprosessen.

Salgs og Markedsføringsleder Trine Haagensen har lang fartstid som eiendomsmegler og markedsfører både innen bruktbolig og nybyggsalg. Hun er ikke i tvil om at resultatene Inviso nå leverer, kommer av en helt spesifikk strategi på produktutvikling og som også omfatter nye digitale tjenester.

– Vi har alltid hatt et sterkt fundament i vår boligfotografering, der vi har jobbet tett med norges ledende meglere i 14 år. Spoler vi tre år tilbake så vi at behovet til kundene ville forandre seg, da billigere og mer effektive tjenester gjennom mobil og sosiale medier gjorde et sterkt inntog. Inviso forutså nye behov som interiørrådgivning/klargjøring av bolig for foto, nye fotoløsninger, video med og uten drone, markedsføring mot definerte målgrupper og smart databruk for å treffe de riktige interessentene. Dette gjorde at vi valgte å vri forretningen over til å bli en breddeleverandør for innholdstjenester til meglere og boligselgere.

Tidligere i år kjøpte Inviso Media, som er Inviso sitt digitale markedsføringsbyrå, en majoritetspost i Estate Connection AS. Dette løfter Inviso sitt tjenestetilbud til å innbefatte content marketing artikler og distribusjon. Nå kan kundene samle data gjennom relevant innhold, og sende direkte salgsutløsende budskap til et publikum som har identifisert sin interesse.

23d6f3eb-adfc-45c7-95d3-ef687bbb361d

Thomas nevner videre, at Inviso utvikler en egen boligapp hvor alt er digitalt.

– Interaktiv boligvisning, med navnet Viso, er det nye digitale boligprospektet, der mobilen er hovedkanalen. Her kan megleren selv gå inn i appen og skape innhold, kommentere underveis på konkrete spørsmål, og overvåke hva som engasjerer publikummet.

– Appen gir en effektiv måte for to-veis-kommunikasjon, og den skal gi potensielle boligkjøpere all relevant informasjon om boligen, området, visninger og om den påfølgende budprosessen. Sammen med innholdsproduksjon og artikler, blir dette en uslåelig kombinasjon.

Trine presiserer hvordan Inviso posisjonerer seg i en digital tidsalder, der de har rigget Inviso for å kunne innovere fortløpende og dermed vokse med hvordan behovet til boligselgere og meglere forandrer seg i fremtiden.

– Ser vi på hvordan boligpresentasjonen har forandret seg de siste årene, så har det gått fra standard foto til mer visuelle virkemidler som skal formidle en helhetlig historie med vekt på å fremheve boligens unike salgspoeng. Vi tilbyr produkter som skaper en unik opplevelse for kunden, snarere enn å være en statisk presentasjon, gjennom fokus på innhold, følelser og en visuell atmosfære.

«Vi ser en trend at de meglere som selger flest boliger, er også de som benytter seg av hele bredden av vårt tjenestespekter.»

Kontakt Inviso for mer informasjon om hvordan selskapet hjelper deg å promotere boligsalg!

More in Eiendom