Eiendom

Schala & Partners samarbeidspartnere

Schala & Partners samarbeidspartnere

Du har sikkert sett artiklene hennes, analyser av boligmarkedet og bloggen. Noen må ta en ledende posisjon innen eiendom og sosiale medier tenkte hun – også gjorde hun nettop det. Nina Kormilitzine har over 10 års erfaring innen salg, utleie – og eiendomsmegling. Hun stiftet Estate Connection AS for å drive med PR rådgvining og rekruttering til eiendomsmeglerbransjen. Hennes kompetanseområdet er eiendomsmeglerfaget, sosiale medier og veiledning av nyutdannede meglere.

Hun gjør sosiale medier for Schala & Partners, og jeg har tatt en prat med Joachim Schala. Deres Facebook side er blant de raskest voksende i eiendomsbransjen, og satsningen har fått ros fra både ansatte og konkurrenter. 

Hvordan kom du i kontakt med Nina Kormilitzine?

En del av Schala & Partners sin filosofi er at vi skal være en pådriver innen sosiale medier. Nina har tidligere jobbet sammen med en av våre ansatte og jeg fikk gleden av å møte henne for å se om det kunne være grunnlag for et samarbeid. Jeg ble raskt overbevist om at hennes bakgrunn, kunnskap, pågangsmot og innovative holdning var akkurat det jeg var på utkikk etter. Hennes filosofi er helt i takt med vår egen – noe som alltid er det beste grunnlaget for et godt og langvarig samarbeid.

Hvor viktig har hennes bakgrunn fra meglerbransjen vært i deres samarbeid?

Den har vært helt avgjørende! Vår bransje er preget av høyt tempo og har en særegen terminologi/sjargong som Nina er godt kjent med. Hennes bakgrunn har gjort vårt samarbeid fruktbart og effektivt – Jeg føler Schala & Partners har fått et solid fotfeste i de sosiale mediene og vi jobber kontinuerlig med å bli bedre og mer synlige på dette feltet. Jeg benytter samtidig anledningen til å si at det utover året kommer svær mange spennende overraskelser fra Schala & Partners på sosiale medier.  Så her er det bare å glede seg.

Hvorfor valgte dere å gjøre en satsning innen sosiale medier?

Vi mener at dette er en arena hvor meglerbransjen har vært alt for lite innovative. Vi tror at grunnen til at andre ikke tørr satse mer enn det de gjør, er fordi det forplikter til å opprettholde et svært aktivt nivå og med de kostnadene dette medfører. Vi tok sats og ansatte Nina til å ha 100% kontroll og ansvar for vår satsning innen sosiale medier og det er en av de beste beslutningene vi har gjort!

Har dette gitt resultater?

Ja, absolutt! Sett med interaktive øyne var vi tidligere tilnærmet ikke eksisterende på nett, med unntak av en hjemmeside og våre boligannonser på finn.no. Nå føler vi at vi er i ledersetet og er en bidragsyter til å gjøre meglerbransjen mer rettet inn mot de sosiale mediene. Det morsomste av alt er å se at konkurrentene våre også tørr å satse i den retningen.

FullSizeRender (5)

«Jeg synes det er spennende å bidra til at ferske eiendomsmeglere er best mulig forberedt til å møte arbeidshverdagen. Det dreier seg vel litt om å overføre erfaringer»

For noen uker tilbake publiserte Hegnar.no et intervju med Nina, der hun fortalte om lanseringen av en rekrutteringsportal dedikert til eiendomsbransjen

«Emploii.no skal kun gjøre en ting, og det er å hjelpe meglerforetak og kandidater med å finne hverandre. Det er en enkel modell der kandidatene blir oppfordret til å legge inn videopresentasjon av seg selv, og meglerfilialene kan velge hvem de vil kalle inn på intervju»

Dere kan følge henne på Instagram: @NinaKormilitzine   Twitter: @nkormilitzine eller sende henne en mail på nina@estateconnection.no

 

Click to add a comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Eiendom

More in Eiendom